Terug naar overzicht

Netwerker aan het werk. Druk baasje, die Van Kleef

21 februari 2012

Een communicatieman die vrijwel vanaf het begin lid is van de Haagsche Business Club, dat is Jan Willem van Kleef. Hij ervaart de bijeenkomsten en contacten als waardevol. “Het is goed om te horen hoe anderen varen, het zet je eigen functioneren in het juiste perspectief” is zijn stelling.

“En je komt nog eens ergens. Strand, ijsbaan, restaurants, een golfcentrum – ’t is weer eens wat anders dan de ontvangstruimte van een hoofdkantoor.” Zijn speerpunt is schrijven: commercieel en redactioneel. En zijn stijl is zakelijk, helder en puntig. “Graag met een haakje, dan brengt ’t hopelijk iets teweeg.” Webtekst, brochures, mailings, interviews, artikelen, een column en het nodige vertaalwerk (N-E en E-N). “De afwisseling aan vormen en onderwerpen houdt het boeiend. Telkens weer snel tot de kern komen en daar goede tekst van maken, daar gaat ’t om.”

Daarnaast is hij actief als trainer/coach. Terug naar de basis van marketing en communicatie, iets doorgeven aan een volgende generatie vindt hij essentieel om ook zijn eigen hersens soepel te houden. Bijvoorbeeld bij NTI, SRM en bij Van Ede & Partners. “Daar geef ik workshops en voer individuele gesprekken om cliënten op ideeën te brengen, te inspireren en tot actie aan te zetten. Ondernemen met je talenten, de marketing van jezelf zogezegd.” Is er nog tijd en inspiratie, dan blogt hij: op www.denhaagdirect.nl en op www.haagschebusinessclub.nl. Voor een blik in zijn eigen keuken is www.klanqbord.nl het adres. Druk baasje, die Van Kleef.

Klanqbord_logo_small_kopie_large
Door Raymon Geldof om 10:20